Saturday, January 3, 2015
Wednesday, August 27, 2014
Monday, August 11, 2014
Thursday, May 1, 2014
Monday, April 28, 2014
Saturday, April 5, 2014
Wednesday, August 7, 2013
आता दे विश्रांती तुझ्यापायी…. मीनावहिनी दाभोलकर
हरी ओम
थकले रे बापू ऒढीता संसार
आता दे विश्रांती तुझ्यापायी बापू
आता दे विश्रांती तुझ्यापायी….
"अखंड सौभाग्यवती वज्रचुडे मंडिता पुण्यश्र्लोक मीनावहिनी गोविंद दाभोलकर" यांचे आज दहावे पुण्यस्मरण. बापूंवर अपंरपार प्रेम करणाऱ्या मीनावहीनी बापुंपायी आज विलीन झाल्या.
"साई निवास" च्या डीव्हीडी मध्ये आपण बघतोच अनेक श्रद्धावान, बापूंवर कसे प्रेम करायचे हे त्यांच्याकडून शिकले. मीनावहिनीनी बापूंवर रचलेले अभंग सुद्धा आपल्या काळजाला भिडतात, ते ऐकताना आपल्या मनात देखील बापुंबद्दल प्रेम दाटून येते.
खरंच बापू भक्तीमध्ये मीनावहिनी आपल्याला आदर्श घालून दिला. आपणही त्यांचे अनुकरण करण्याचा प्रयास करून उत्तम वानसैनिक बनू या.
Friday, August 2, 2013
मराठी ची "दुनियादारी"
सध्या box office वर सुपरहीट चाललेला "दुनियादारी" चित्रपटाने रसिकांवर भलतीच जादू केली आहे. चेकमेट, रिंगा रिंगा आणि फक्त लढ म्हणा या यशस्वी चित्रपटांनंतर संजय जाधव यांचा दुनियादारी या चित्रपटला ही प्रेक्षकांनी चांगलीच दाद दिली आहे. सुहास शिरवाळकर यांच्या ‘दुनियादारी’ या पुस्तकावर आधारित असा हा चित्रपट १९ जुलैला रिलीज झालाय, पण १५ दिवस होऊन देखील हा चित्रपट अजूनही सगळीकडे House Full आहे. खर सांगायचं तर या कादंबरीवर चित्रपट सादर करायचा हे मोठं आव्हान. मात्र हे आव्हान दिग्दर्शक संजय जाधव यांनी समर्थपणे पेलल्याचं "दुनियादारी' चित्रपटात सिद्ध होतं.
हा चित्रपट म्हणजे कॉलेज, कट्टा आणि धमाल या सगळ्यांचा एकत्रित मेळ. याची कथा ही मुख्यत: मैत्रीवर आधारित आहे, मैत्रीतूनच धमाल, मजा, मस्ती करत त्यातील प्रेमकथा फुलत जाते. कादंबरीतील 70 ते 80 च्या दशकातील वातावरण, कलाकारांचे गेटअप चांगले उभारण्यात आले आहे. ब्रेकअप के बाद फेम ब्रॅन्ड, पंकज पडघन आणि अमितराज यांनी या चित्रपटासाठी संगीत दिलंय. तरुणांना रुचेल असे सुंदर संगीत त्यांनी दिलंय. यातील "टिक टिक वाजते डोक्यात" आणि "देवा तुझ्या गाभाऱ्याला" हि गाणी रसिकांच्या मनाला फारच भिडलेली आहेत. विशेष म्हणजे या चित्रपटाचे शिर्षक गीत सचिन पिळगावकर, महेश मांजरेकर, सुमित राघवन, सुनील बर्वे, प्रसाद ओक, केदार शिंदे, पंढरीनाथ कांबळी, सिद्धार्थ जाधव, वैभव मांगले, अंकुश चौधरी, स्वप्निल जोशी या आघाडीच्या अकरा कलाकारांनी गायलेले आहे.
स्वप्नील जोशी, अंकुश चौधरी आणि सई ताम्हणकर हे या चित्रपटातील खास मोहरे. त्यांचा अभिनय तर नेहमीप्रमाणेच उत्तम झालाय. तसेच बाकी कलाकारांचा अभिनय ही सुंदर आहे. उर्मिला कानेटकर, संदीप कुलकर्णी, वर्षा उसगांवकर, उदय टिकेकर, उदय सबनिस यांनीही त्यांना दिलेल्या भूमिकेला योग्य न्याय दिलाय.
त्यामुळे जर कॉलेजचे दिवस, त्यावेळची धमाल, कट्ट्यावर केलेली मजा, मस्ती जर पुन्हा एकदा अनुभवायची असेल तर हा चित्रपट नक्की पाहा. कारण हा चित्रपट पाहिल्यानंतर तुम्हाला या सगळ्या गोष्टींची आठवण आल्याशिवाय राहणार नाही.
निर्माता - ड्रीमिंग ट्वेंटीफोर सेव्हन निर्मित
दिग्दर्शक - संजय जाधव
कथा - सुहास शिरवळकर
पटकथा संवाद - चिन्मय मांडलेकर
भूमिका - स्वप्नील जोशी, अंकुश चौधरी, सई ताम्हणकर, जितेंद्र जोशी, ऊर्मिला कानेटकर, वर्षा उसगावकर, उदय टिकेकर, सुशांत शेलार
दिग्दर्शक - संजय जाधव
कथा - सुहास शिरवळकर
पटकथा संवाद - चिन्मय मांडलेकर
भूमिका - स्वप्नील जोशी, अंकुश चौधरी, सई ताम्हणकर, जितेंद्र जोशी, ऊर्मिला कानेटकर, वर्षा उसगावकर, उदय टिकेकर, सुशांत शेलार
Monday, June 10, 2013
Social Network Marketing Part III
Social Media Marketing
using Linked In
“It’s better to be the best connected
than the most connected in social networks,”
says Mr. Hoffman, the famous business consultant, in one of his books.
A lot of your acquaintances in LinkedIn will
make business gain referrals by a whole lot of new customers.
LinkedIn has built a reputation as the
“professional” social media site and prospects want to be able to look you up
there to find history, recommendations and your resume. LinkedIn marketing is
often an untapped way to market your business. http://en.wikipedia.org/wiki/LinkedIn
For
business, it is most likely that you
already have a LinkedIn account. In the unlikely event of not having an
account, it is highly recommended that you immediately register for one, as
LinkedIn can be an extremely rewarding tool to attract new customers for your
business.
One
of the critically important components of LinkedIn is user's profile. It is the
fundamental requirement of user LinkedIn account and it should be made the hub
of all user's activities within LinkedIn.
You may present an insight of all basic information about who you are
and what you do, through your profile. Your LinkedIn profile invariably comes
up as the number one result in a Google search of a person’s name. Therefore,
make it a point to ensure that your profile entails complete and up-to-date
details of all your experience and expertise.
LinkedIn profile must understandably
contain relevant keywords that to be easily
found, in searches.
keywords
for all the critical areas like:
professional
headline
Specialties section – found at the bottom of the Summary section
of your profile
Include
as much relevant details as possible under the Summary and Experience.
Job Titles – current and past work experience job titles
Skills section – select skills with relevant keywords
Websites – choose the option “Other” which lets you
add a title for your website. Insert keywords in this title area.
one
more important thing is user name and professional headline are the two primary
things that new customers will see when user respond to queries in the Answers
section or leave messages in the Group discussion forums.
The
essential objective of using LinkedIn is to get found by colleagues, friends,
and more importantly new customers.
Having your photo on LinkedIn can straightaway help people identify you,
inspire confidence in you, and make you feel like a “real” person to new
customers.
One
major advantage of LinkedIn is the
choice to customize user profile URL.
user can thus customize the web address of your LinkedIn Public
Profile. Make sure to use your business
name in the custom URL as the LinkedIn profile often comes up as the number one
result in a Google search.
Presently,
the trend is to source more and more suppliers viewing LinkedIn. So, use
LinkedIn as a marketing tool and make profile appealing to new customers and
create a tremendous impact.
Saturday, March 16, 2013
Social Network Marketing Part II
Social Media Marketing using Twitter
# Focus on Brand promotions & micro blogging (140 characters)
# Filling up the page with quick technique & tips.
# Use search.twitter.com & twellow.com to find more users.
# We can easily gain followers by following the active members in twitter.
# We will get followers by following the followers of experts, gurus or of our competitors in twitter.
# When we follow 100 members we will get at least 70 followers.
# For getting the followers we have to follow many in a consecutive manner.
# We can post a product, link etc and ask for opinion and reviews.
# We can use affiliate marketing & micro blogging.
# Create banner about products, organizations etc
# We can post promotional codes for products such as discount coupon, buy 3 get 1 etc.
# Build a personal relationship with the followers & create a trustworthiness among them.
# Upload genuine photo, company logo or product logo.
# Don’t take the customer directly to the product page. Give them details description before taking them to the product page.
# The followers want something from us so we always want to sell some thing more than they expect.
# Try to implement cross selling in website (pack include coke when we buy pizza).
# We need to add personal touch in marketing for it to work. Customize our communication in order to stand out.
# Highlight our brand we cannot make any compromise in quality and Brand establishment.
By following the
above techniques we can achieve a good traffic and sales using twitter.
Friday, February 22, 2013
Social Network Marketing Part I
- Social Media is a vital element for the online business.
- It is an art of producing traffic to site for generating business through online social group.
- It help to build important business contact and to run a reputed business on the internet.
- Social media marketing is used as a branding tool and can increase conversion, sales tracking, page views and add exposure.
- It is simple and low cost way if increasing sale and to bring traffic to the website.
- This will bring many people to the site and help for link building to get good ranking in search engines.
- It increases the site popularity & to bring the potential customers to our niche area.
By using the following famous Social networking sites we can increase the site traffic and to get potential customers.
Social Media Marketing using Facebook:
- Side banner showing the company details such as what we are, what we do, contact us etc
- We can include our new product details - banner
- We can publish notes and create groups.
- We can put like box in out site.
- We can create page for products, organization, celebrity etc
- We can upload photos, post links that direct to our site/blog.
- We can create events like recent activities, upcoming events etc.
- Create advertisements about the new & existing & upcoming products (adds are paid based on click & rate /day).
- View insight menu consist of daily, monthly, weekly user details, page views, unique page view etc
- We can create multiple admin for a page.
- We can apply theme for the fan pages based on product introduction, product description etc.
- We can send links, products details to the members, groups for getting opinion , reviews etc
- We can send offers, promotional codes, discounts coupon to the members, groups etc.
- Face book allows to send messages to users you have no connection with we can make use of it.
- Face book provides classified add services.
- We can make friends from our competitors. We have to send request to many friends (through competitors or through search ).
- Try to implement cross selling in website/product page (comparisons of products)
- We need to add personal touch in marketing for it to work. Customize our communication in order to stand out.
- Highlight our brand we cannot make any compromise in quality and Brand establishment.
By using the above techniques we can achieve a huge traffic and sales.
This picture indicates Face book for
marketing is highest on the chart, with 92% of those surveyed naming the social
networking giant as a tool they use. Twitter came in at 82%, LinkedIn at 73%,
Blogs at 61% and YouTube/other video at 57%, to make up the top five social
network marketing channels.
Monday, February 11, 2013
आत्मबल प्रोग्राम - १४ वे पुष्प
हरी ओम
काल रविवारी आत्मबलचा १४ व्या
पुष्पाचा प्रोग्राम हरीगुरुग्राम येथे परमपूज्य बापू, नंदाई व सुचित मामा
ह्यांच्या उपस्थितीत पार पडला . खरोखरच अतिशय अप्रतिम अवर्णनीय होता. ह्यामध्ये काही
नव्हते असे नाही कॉमेडी पण होती , इमोशनल पण होत तर त्यात वीर रस पण होता,
प्रत्येक सखीचा उत्साह, प्रत्यक्ष बापुंसमोर आपण शो करत आहोत ह्याचा आनंद
ओसंडून वाहत होता. फक्त नंदाईच एवढी ताकद तिच्या बाळांना देऊ शकते. सावधान,
मुहूर्त, पगडा ह्यांसारख्या नाटकातून आई करमणूक करता करता आपल्यासाठी काही ना काही मेसेज
देत होती,
पहिला मोठी आईच्या गाण्यावर बसावीलेला डान्स, मयुर डान्स डोळे
दिपवणारा होता, जाहिरातीवर केलेल्या विनोदांमुळे हसून हसून डोळ्यातून पाणी काढले, नो
एक्सप्रेशन डान्स अतिशय विनोदी पण आगळा वेगळा ही होता.
आणि ह्या कार्यक्रमाचा शेवट...
त्याला तर काही शब्दच नाहीत स्पीचलेस! अत्यंत भावपूर्ण होता, तिथला प्रत्येक
जण बापूंच्या प्रेमाने भारावून गेला होता, असे वाटत होते ह्याला शेवटच नसावा.
आणि हो ह्याच्या पलीकडे स्क्रीनवर
जे ईफेक्टस ते तर भन्नाट होते. अर्थातच, ह्या सगळ्यामागे आई आणि तिच्या प्रेमापोटी
तिच्या बाळांनी घेतेलेले अथक परिश्रम दिसत होते.
खरच, आई तू ग्रेट आहेस आणि फक्त
तूच तुझ्या बाळांकडून अशक्य ते शक्य करू शकतेस. तुझ्या प्रेमाला अंत नाही.
we Love you AAI Always,
मी
अंबज्ञ आहे.
हरी
ओम
Thursday, February 7, 2013
साईंनिवास – डाक्यूमेंट्री
"वानर मज करावे देवा नको नरजन्म कुडा, नव्हता विकार त्यांच्या ठायी विचार फक्त रामाचा ...."
मीनावैनीनी रचलेला माझा सगळ्यात आवडीचा अभंग. आपण आजपर्यंत मीनावैनीबद्दल खूप काही ऐकले आहे. त्यांनी रचलेले अभंग पण ऐकले आहे. पण त्यांचा पूर्ण प्रवास आणि त्यांनी केलेले बापुंवरील अतोनात प्रेम आपल्याला ह्या "साई निवास" ह्या सी. डी. मधून अनुभवायचे भाग्य आपल्याला लाभत आहे. सद्य पीपा (आप्पासाहेब दाभोलकर) आणि चेतनसिंह दाभोलकर ह्यांनी अप्रतिमरित्या माहिती सांगून ते प्रसंग आपल्या डोळ्यासमोर उभे केले आहे. ही सी. डी आपल्याला मराठी व हिंदी (डब केलेली) भाषेतून श्रीहरिगुरुग्राम, श्रीअनिरुद्ध गुरुक्षेत्रम व उपासना केंद्रावर मिळेल.
Wednesday, January 30, 2013
Friday, January 25, 2013
What is Digital Marketing?
Digital marketing is marketing that makes use of electronic devices such as computers, tablets, smartphones, cellphones, digital billboards, and game consoles to engage with consumers and other business partners. Internet Marketing is a major component of digital marketing.
OR
It is where marketing meets the internet and other forms of new media, such as cell phones and even video games. Digital marketing covers a wide range of activities such as:
Social network marketing: utilize websites like Facebook to spread the word about their products, or learn more about the needs, wants and interests of their customers
Search engine optimization: optimize a website so it ranks high in search engine results
Open source innovation: collaborate with customers or independent product designers to create new products
Experiment based market research: learn about consumer behavior by conducting controlled experiments on line, such as testing two versions of a product description on a website to see which results in more sales.
Web analytics: analyze data collected through websites in order to set prices, create better ads, make decisions about product distribution, and improve product design.
It is where marketing meets the internet and other forms of new media, such as cell phones and even video games. Digital marketing covers a wide range of activities such as:
Social network marketing: utilize websites like Facebook to spread the word about their products, or learn more about the needs, wants and interests of their customers
Search engine optimization: optimize a website so it ranks high in search engine results
Open source innovation: collaborate with customers or independent product designers to create new products
Experiment based market research: learn about consumer behavior by conducting controlled experiments on line, such as testing two versions of a product description on a website to see which results in more sales.
Web analytics: analyze data collected through websites in order to set prices, create better ads, make decisions about product distribution, and improve product design.
Subscribe to:
Posts (Atom)